Report: Vlakem do Hevlína 2014

28.07.2014 17:39

V sobotu 5. 7. 2014 byly opět, po necelém roce, na programu jízdy mimořádných vlaků do Hevlína. Obec Hevlín objednala 2 páry spojů a díky podpoře obce, bylo možné se projet po této nyní opuštěné trati zdarma. Ve vlaku bylo možné zakoupit pamětní lepenkové jízdenky za symbolickou cenu 5 Kč, které byly vyrobeny speciálně pro tuto akci.

 

Vlaky byly vedeny motorovou jednotkou Regionova, pro kterou to tak byla premiéra na této trati. První spoj měl naplánovaný odjezd v 10:30, nicméně kvůli zpožděnému vlaku od Břeclavi vlak vyjel o 15 minut později. Pozdržet vlak do Hevlína se ukázalo jako dobrý krok, protože několik cestujících ze vzdálenějších míst České republiky i Rakouska přestoupilo.

 

Zhruba v 10:45 tedy mohl vlak příjemně zaplněný necelou sedmdesátkou cestujících vyrazit přes zastávku Hrabětice do Hevlína. V Hevlíně vlak "vítalo" několik desítek lidí, kteří tak mohli zavzpomínat na časy pravidelného provozu na této trati, byť s jiným vozidlem, což někteří neponechali bez komentáře, že je škoda, že nejede "jejich Hevlínka".

 

Vlak postál v Hevlíně, z důvodu zpoždění, o něco méně, zhruba necelých 20 minut. Tuto pauzu využívali především fotiči, kteří horlivě dokumentovali tuto mimořádnou událost. Ve čtvrt na 12 se Regionova vydala na zpáteční cestu do Hrušovan obsazena jen o málo méně, než cestou do Hevlína.

 

Během poledne přešly přes Hrušovany a Hevlín deštivé přeháňky, ale před druhou jízdou, která měla odjezd v 16:30, již panovalo opět příjemné počasí. I odpolední spoj musel vyjet trochu později, z důvodu zachování přípoje. Odpolední spoje byly využity o něco méně, zhruba 40 - 50 cestujícími. Nutno podotknout že při všech jízdách bylo využito i zastavení v Hraběticích, kde u každého spoje někdo nastupoval nebo vystupoval.

 

Poslední jízda, kterou jsme se opět na delší dobu s touto tratí rozloučili, měla odjezd v 17:15. Vydařená akce proběhla tedy bez komplikací a velice potěšující byl zájem lidí z větších dálek, především pak i obyvatel Rakouska, který dokazoval jednak dřívější význam této tratě, druhak to, že trať zůstává v podvědomí a to nejen u nás, ale i za hranicemi.

 

Nezbývá než doufat, že se po trati z Hrušovan do Hevlína opět svezeme a třeba někdy v budoucnu "překonáme" i řeku Dyji. Tento report uzavřu slovy jednoho z rakušanů: "Máme schengen, hranice padly, můžeme se volně pohybovat po Evropě, ale tady jakoby to neplatilo a dva kilometry jsou nepřekonatelnou překážkou!"

 

PROHLÉDNOUT FOTOGRAFIE